Day 8 Belarus Border – Minsk 334/1.964 km - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van Rudy Welling - WaarBenJij.nu Day 8 Belarus Border – Minsk 334/1.964 km - Reisverslag uit Minsk, Wit-Rusland van Rudy Welling - WaarBenJij.nu

Day 8 Belarus Border – Minsk 334/1.964 km

Blijf op de hoogte en volg Rudy

28 April 2014 | Wit-Rusland, Minsk

Jamaliah survived her first wild camping experience and Rudy waked up early in the morning hoping to see some wild herds of Bison’s (He did see a herd moving fast in the distance which had horns he thought were Bison’s, but probably cows).
With everything packed we left early (7.15am) so that we can be in front of the queue at the border. It was actually far less cars than yesterday (maybe because its Monday morning and not Sunday) and since this is the second round for us, it was much easier with immigration, though importing the car into Belarus still took some time.
Driving to Minsk was quite easy especially on the highway, very relaxed and with less trucks but entering Minsk and trying to find the camping site given in the NKC Camper book was a nightmare. One of the given coordinates were just not right. The second is ok and in the end we just parked in the Hotel Victoria car park (just outside the ”old” city) and camped here for the night. Jamaliah hopes tomorrow’s camping site does have shower facility, as she badly needs her shower and fresh look.
We did our usual walking ritual after a long driving by walking to the old part of the city (which by the way has not much left over) and visited a couple of churches. It seems that Minsk is not really a tourist area as there is hardly much to see.
Tomorrow we will drive towards Moscow as we only have 2 days transit visa for Belarus and so the whole procedure of crossing border begins again.

• 28 April 2014 - 20:45

Elly Smulders:

Hallo Rudi en Jamiliah,
    Wat zijn jullie een fantastische reis aan het maken zeg! Ik geniet heel erg van jullie reisverhalen en bewonder jullie enorm. Maar ik dacht dat jullie met meerdere camperaars zouden reizen of heb ik dat verkeerd begrepen?
    Ik kijk uit naar jullie verdere belevenissen!
    Groetjes,
    Elly

• 28 April 2014 - 21:10

Wytske En Hans:

Hoi Rudy en JJ! Wat zijn jullie al ver! En al zoveel gezien in een week! Leuk om te lezen en de foto's te zien. Nu op naar Moskou dus. Gelukkig komen jullie niet door Oekraine... We zijn benieuwd naar de volgende verslagen! Geniet ervan!

• 28 April 2014 - 21:28

Jeanne:

Hallo Ruud en Jamaliah, wat mooi om te lezen hoe jullie reizen en wat jullie meemaken! De foto's ook erg sprekend. Nog heel veel reisplezier en veel groeten van Jan en Jeanne

• 28 April 2014 - 23:36

Gert:

Hallo Rudy en Jamaliah, find a friend werkt eindelijk, vanuit de lucht ziet Minsk en jullie locatie er mooi uit. We genieten van jullie verslag en prachtige foto's.

• 29 April 2014 - 13:04

Henny&Jeanne Cornelissen:

Hoi Jamaliah en Ruud,Prachtig om te lezen hoor,en via de foto's blijven helemaal goed op de hoogte.
    Dank voor je berichtjes, hele goede reis verder.We blijven nieuwsgierig!
    Veel groetjes van ons.

• 06 September 2016 - 17:15

Els:

Ik doe een poging het Engels te vertalen, helaas ik kom niet ver.
    Ik begrijp dat jullie met de camper naar Wit-Rusland zijn geweest.

Dit hebben wij ook afgelopen zomer gedaan, prachtig.
    Maar nu zijn we door onze familie uitgenodigd voor een komende bruiloft te Minsk.
    We rijden dan alleen zonder een Rus in onze nabijheid.
    Nu wil ik vragen hebben jullie onderweg nog trammeliant met de politie gehad, papieren controlle etc?
    En voelde jullie je veilig daar.
    Tenslotte hebben jullie in Minsk op een camperplaats gestaan?
    Zona, waar en met stroom toilet etc?

Graag je reactie.
    Groeten Els.

• 06 September 2016 - 21:04

Rudy WF Welling:

Els,
    Wij hadden geen problemen toen we door Belarus reden. De grote weg was goed. We zijn er echter maar een nacht geweest. Van de grens met Polen naar Minsk en de volgende dag door naar de Russische grens richting St Petersburg. We stonden met de camper bij Hotel Victoria (N53,9078 E 27,56353). We mochten daar staan en hebben gebruik gemaakt van de WiFi in de Hotel lobby. We hebben geen politie gezien. Op de rest van de reis, speciaal in Kazachstan, wel maar meestal was de oplossing niets geven en maar niet begrijpen wat ze eigenlijk willen. Een paar keer hebben we onze anzicht kaart afgegeven. Ze accepteerde dat maar waren er eigenlijk niet blij mee. Het meest wat ik gegeven heb is een pakje stroop wafels. Jammer want die waren best lekker. Onveilig hebben we ons niet gevoeld. Zonder Russisch zijn we er ook wel door gekomen.
    Ga lekker op avondtuur.
    Groeten Ruud Welling

Rudy

We are a family of 4. Rudy Welling was a Principal Production Technologist with Shell/NAM's offshore team. He first went on sabbatical from April 2014 to April 2016. In that period he made a return trip to Vladivostok with his wife, Jamaliah, in camper Passepartout. This was followed by trips to New Zealand and Spain. In April 2016 Rudy re-joined NAM/Shell again in Assen for a year and then retired in May 2017 after 37 years with Shell. He and his family have spent some 21 years in various Shell locations around the world (NL, UK, Brunei, NL, USA, Nigeria, Oman, NL). Jamaliah Jaja is the Manager of the house and comes from Brunei. Anton (1993) studies Business IT in Groningen Bernard (1994) studies Mechatronics also in Groningen Both boys still live at home, but will have to run the household on their own when we start our trip. Our previous trip by car (Volkswagen Passat Station) was from Oman to Holland in 2007. Rudi's great plan is to travel with his wife in a camper around the world. The trips will be in steps. The first is from Amsterdam to Vladivostok. De second from Tierra Del Fuego in Argentina over the PANAM highway to Prudo Bay in Alaska. Australia and New Zealand will be separate side trips and Africa will either be done out and back from Amsterdam or just from the Cap to Amsterdam. Now as K/O of Rudi's retirement we are making this second step on a journey around the world. We hope you will enjoy our story Rudy & Jamaliah